Rozhovor s Pavlem Habrdou o závodech 125 SP na přírodních okruzích

 
 
Ahoj Pavle, ze silničních motocyklů, které jezdí přírodní okruhy, jsem dělal rozhovor s Vojtou Hanouskem, ten tedy jezdí třídu Twin, to jsou asi dvouválce do 650? Ty jezdíš SP 125? Nebo nám to upřesni. 
  Ahoj, ano Twin je třída do 650 ccm dvouválce, ale myslím že ta třída povoluje až do 800 ccm, pokud je to vzduchem chlazené. Já jedu třídu SP 125 (Sportproduction 125), což jsou převážně Italské motorky jako je například Aprilia RS 125 nebo Cagiva Mito 125, kterou také sedlám. Kdysi jezdily v této třídě i Hondy NSR, nebo Suzuki RG ale doposud to nikdo nejezdí. 
Takže ty k nám přivezeš Cagivu Mito 125, ta vaše třída SP, tam jsou možné jaké úpravy?
Přesně tak, přivezu k vám ukázat svojí Cagivu, ale vezmu sebou i mojí záložní Aprilii. Třída SP 125 je defakto založena na sériově vyráběných motocyklech do provozu, na kterých je dovoleno odstrojení elektrických komponentů světel, lehčích kapot, např. Laminát, jiného, neboli laděného výfuku, lehké kola pokud na ten model byli vyráběny. Podle řádů by moc úprav ani být nemělo, ale vše děláme tak aby je to splňovalo. Ve shrnutí musíš zachovat minimální váhu 110kg, motor by měl mít obsah 125ccm a karburátor zachovaný také dle série, neboli s difuzorem 28mm.
Řekne se „stopětadvacítka“, já byl jednou v Hořicích na 300 zatáčkách Gustava Havla, myslím, že jeli 125 a 250 spolu a 125 byli v čele, kolik máš třeba maximálku a využiješ ji v Hořicích?
  Nesmíš si plést 125 GP a 125 SP. 125 GP jezdí s třídou 250 SP, což 125 GP jsou už z fabriky dost překoňované stroje, které defakto opustily světové domy známých jezdců. Kdežto 250 SP jsou pořád přestavby sériových motorek, jako jsou naše SP 125, takže v tom je veliký rozdíl. Jinak hodně lidí se ptá na maximálku našich strojů a vždy odpovím že je to podle trati a podle toho jak je motorka na danou trať napřevodovaná. Ukazatel rychlosti nevozím ale letos jsem měl v Hořicích průměrnou rychlost v závodu 113 km/h a maximálku bych odhadl kolem 150, ale nechci plácat blbosti. :) A jestli využiji maximálku? Vždy tu motorku musíš na danou trať připravit tak, abys měl na nejdelší rovině dané trati poslední kvalt dostatečně vytočený, takže jak říkám maximálka je všude jiná. 
No vidíš, už jsme zase o něco chytřejší. :) Měl jsi někdy větší pád, nebo opravdu velkou krizovku, kdy jsi si řekl, jestli to má vůbec cenu dál dělat? 
  No, už jsem párkrát spadl na hubu. :) Spadl jsem už celkem třikrát, ale vždy bez újmy naštěstí. Dvakrát v Brně a jednou v Jičíně, na který pojedu příští víkend 10.6. V Brně je to poměrně sranda, když nějaký jezdec spadne, všude je dost místa nato, aby jsi po zadku někam doklouzal a zastavil se v kačírku, ale v Jičíně když jsem věděl v půlce roviny, že se rozbiju, ale nevěděl jsem jak, tak to bylo opravdu špatný pocit. Odjel jsem asi dvě kola a pak se mi stalo, že vypadl z brzdícího třmenu kolíček který drží brzdové destičky. Takže když jsem šel na brzdy, tak jsem žádné neměl a pak si to nějak zastav mezi domy a stromy, brrr. Dopadlo to dobře, zašlápl jsem zadek, udělal jsem veliký smyk a když jsem brzdu povolil, což jsem musel, abych netrefil balík, tak mě motorka vyhodila ze sedla a už jsme byli oba na zemi. Myslím, že tím pádem jsem se zastavil dřív než kdybych jel po ose se zmáčknutou zadní brzdou. Takže nějaká škoda na motorce, ale já byl ok a to je hlavní. Tohle mě ale neodradilo a vše už důkladně kontroluji a mám tyto věci i zaplombované.
Kolik závodů za rok jedeš, je to nějaký pohár, Mistrovství republiky?
  Ročně je těch závodů poměrně dost, pokud bych měl jezdit všechno co se týče Road Racingu tady u nás i na Slovensku. Loni se mi sezóna moc nevydařila a odjel jsem 5 závodů. Letos už máme za sebou řekl bych vcelku úspěšné tři závody a ještě se chystám zhruba na čtyři závody pokud se nic nestane, nebo nenastanou nějaké problémy. Jinak co se týče toho našeho Road Racingu, tak se jezdí zhruba polovina závodů pod federací AČČR a pod CAMS, každá z nich má svoje bodování. Takže ty co jezdí se mnou na bednu všechny závody, tak jsou dvojnásobní mistři. Ale ber to s rezervou, je to pořád takový srandamač, ve kterém defakto o nic nejde. 
Teď nedávno se jelo 300 zatáček Gustava Havla, zúčastnil jsi se? A myslím, že nějak v červnu se jede znovu v Hořicích TT (Tourist Trophy), pojedeš?
  Jako hořičák jsem letošní zatáčky nemohl vynechat a tak i letos jsem se zúčastnil. Myslím, že to bylo letos počtvrté pro mě, kdy jsem jel na tomto krásném okruhu. Musím říct, že jsem byl dost vyhecovaný, až jsem se o sebe bál, protože i když jsme nejslabší třída, tak zatáčky projíždíme asi nejrychleji a kde se padá? V zatáčkách, takže jsem letos měl opravdu strach, ale vše dopadlo úplně fantasticky jako každý rok si zadám nějaký cíl, což letos bylo umístění do top ten a překonat znovu svůj osobáček a splnilo se mi obojí, takže v závodě 7. místo a čas také super. Jinak máš pravdu pojede se ještě u nás v Hořicích TT, ale ne s naší třídou, takže půjdu na trať maximálně jako host.
Takže asi máš nejraději Hořice, když jsi domácí, jaký jiný okruh máš v oblibě a třeba jaký nemáš rád, nebo ti nesedí? 
  Jistě, Hořice určitě patří k těm top!!! Co se týká převýšení trati, zatáček, atmosféra, není tomu co vytknout. Má to dlouhodobou tradici, jestli se nepletu, byl to letos 55. ročník. Jinak asi nemám žádný okruh, který bych měl vyloženě nerad. Spíše Dymokury jsou takové nezáživné a Jičín, ale atmosféra je všude příjemná. Jde o to, že Jičín je trojúhelník, který má, jestli dobře počítám, tři zatáčky a Dymokury čtyři pravé a jednu levou. Každé závody mají něco do sebe. Ještě k těm dobrým okruhům patří Radvanice-Ostrava, o kterém se říká malé Hořice, taky hezký okruh. A Brno, i když je to autodrom, tak je super na trénování a zkoušení svých osobních hranic bez většího rizika. 
Myslím, že jsme toho probrali dost, ale zapomněl jsem se tě zeptat, jak jsi vlastně začal se závody na motorkách? A co nějaký sponzor, bez kterých je závodění opravdu o hodně těžší. 
  Už když jsem byl malý capart, můj starší bratr měl vždy nějakou motorku. Bral si mě kolikrát za řidítka svého stroje a musel jsem aspoň přidávat plyn, protože na páčky jsem ani nedosáhl. Když mi bylo cca 8 let dostal jsem od bratra minibike Blatu, s kterou jsme chodili trénovat na různé plochy ale k závodům jsem se nedostal. Potom přišli různé fichtli, pak 125ccm – 750ccm - 1000ccm až jsem zase přičichl k voňavé 125ccm, na které jsem nejvíce najezdil v mém mladí a řekl jsem si, že začnu jezdit závody.
  Každý začátek je dosti nákladný a těžký, vše si člověk na začátku sponzoruje sám a nějaká ta koruna od rodiny, která to nerada vidí, že jejich syn závodí, ale nikdy mi nic nezakázali. Postupem času, kdy začala být nějaká jezdecká výkonnost a progrese z umístění, se mě ujal kamarád mého bratra, který mě začal finančně pomáhat a shánět peníze na startovné, dopravu, techniku atd. K tomu můj mechanik, který mě pomáhá na každé závody připravit motorku, zajistil u sebe v práci také sponzora. Takže loňská sezóna byla i docela finančně zajištěná. Tímto tedy musím poděkovat Mikimu, Truhlářství Mikas Milovice a firmě Te-spol FM s.r.o. Jaroměř. Díky
No a já poděkuji tobě za rozhovor a snad si výstavu užiješ, díky.
Taky děkuji. :)
 
Stránky na Facebooku
Stránky na Youtube
 

 

Ahoj Pavle, ze silničních motocyklů, které jezdí přírodní okruhy, jsem dělal rozhovor s Vojtou Hanouskem, ten tedy jezdí třídu Twin, to jsou asi dvouválce do 650? Ty jezdíš SP 125? Nebo nám to upřesni. 
  Ahoj, ano Twin je třída do 650 ccm dvouválce, ale myslím že ta třída povoluje až do 800 ccm, pokud je to vzduchem chlazené. Já jedu třídu SP 125 (Sportproduction 125), což jsou převážně Italské motorky jako je například Aprilia RS 125 nebo Cagiva Mito 125, kterou také sedlám. Kdysi jezdily v této třídě i Hondy NSR, nebo Suzuki RG ale doposud to nikdo nejezdí. 
Takže ty k nám přivezeš Cagivu Mito 125, ta vaše třída SP, tam jsou možné jaké úpravy?
Přesně tak, přivezu k vám ukázat svojí Cagivu, ale vezmu sebou i mojí záložní Aprilii. Třída SP 125 je defakto založena na sériově vyráběných motocyklech do provozu, na kterých je dovoleno odstrojení elektrických komponentů světel, lehčích kapot, např. Laminát, jiného, neboli laděného výfuku, lehké kola pokud na ten model byli vyráběny. Podle řádů by moc úprav ani být nemělo, ale vše děláme tak aby je to splňovalo. Ve shrnutí musíš zachovat minimální váhu 110kg, motor by měl mít obsah 125ccm a karburátor zachovaný také dle série, neboli s difuzorem 28mm.
Řekne se „stopětadvacítka“, já byl jednou v Hořicích na 300 zatáčkách Gustava Havla, myslím, že jeli 125 a 250 spolu a 125 byli v čele, kolik máš třeba maximálku a využiješ ji v Hořicích?
K této otázce si nesmíš plést 125 GP a 125 SP. 125 GP jezdí s třídou 250 SP, což 125 GP jsou už z fabriky dost překoňované stroje, které defakto opustily světové domy známých jezdců. Kdežto 250 SP jsou pořád přestavby sériových motorek, jako jsou naše SP 125, takže v tom je veliký rozdíl. Jinak hodně lidí se ptá na maximálku našich strojů a vždy odpovím že je to podle trati a podle toho jak je motorka na danou trať napřevodovaná. Ukazatel rychlosti nevozím ale letos jsem měl v Hořicích průměrnou rychlost v závodu 113 km/h a maximálku bych odhadl kolem 150, ale nechci plácat blbosti. :) A jestli využiji maximálku? Vždy tu motorku musíš na danou trať připravit tak, abys měl na nejdelší rovině dané trati poslední kvalt dostatečně vytočený, takže jak říkám maximálka je všude jiná. 
No vidíš, už jsme zase o něco chytřejší. :) Měl jsi někdy větší pád, nebo opravdu velkou krizovku, kdy jsi si řekl, jestli to má vůbec cenu dál dělat? 
  No, už jsem párkrát spadl na hubu. :) Spadl jsem už celkem třikrát, ale vždy bez újmy naštěstí. Dvakrát v Brně a jednou v Jičíně, na který pojedu příští víkend 10.6. V Brně je to poměrně sranda, když nějaký jezdec spadne, všude je dost místa nato, aby jsi po zadku někam doklouzal a zastavil se v kačírku, ale v Jičíně když jsem věděl v půlce roviny, že se rozbiju, ale nevěděl jsem jak, tak to bylo opravdu špatný pocit. Odjel jsem asi dvě kola a pak se mi stalo, že vypadl z brzdícího třmenu kolíček který drží brzdové destičky. Takže když jsem šel na brzdy, tak jsem žádné neměl a pak si to nějak zastav mezi domy a stromy, brrr. Dopadlo to dobře, zašlápl jsem zadek, udělal jsem veliký smyk a když jsem brzdu povolil, což jsem musel, abych netrefil balík, tak mě motorka vyhodila ze sedla a už jsme byli oba na zemi. Myslím, že tím pádem jsem se zastavil dřív než kdybych jel po ose se zmáčknutou zadní brzdou. Takže nějaká škoda na motorce, ale já byl ok a to je hlavní. Tohle mě ale neodradilo a vše už důkladně kontroluji a mám tyto věci i zaplombované.
Kolik závodů za rok jedeš, je to nějaký pohár, Mistrovství republiky?
  Ročně je těch závodů poměrně dost, pokud bych měl jezdit všechno co se týče Road Racingu tady u nás i na Slovensku. Loni se mi sezóna moc nevydařila a odjel jsem 5 závodů. Letos už máme za sebou řekl bych vcelku úspěšné tři závody a ještě se chystám zhruba na čtyři závody pokud se nic nestane, nebo nenastanou nějaké problémy. Jinak co se týče toho našeho Road Racingu, tak se jezdí zhruba polovina závodů pod federací AČČR a pod CAMS, každá z nich má svoje bodování. Takže ty co jezdí se mnou na bednu všechny závody, tak jsou dvojnásobní mistři. Ale ber to s rezervou, je to pořád takový srandamač, ve kterém defakto o nic nejde. 
Teď nedávno se jelo 300 zatáček Gustava Havla, zúčastnil jsi se? A myslím, že nějak v červnu se jede znovu v Hořicích TT (Tourist Trophy), pojedeš?
  Jako Hořičák jsem letošní zatáčky nemohl vynechat a tak i letos jsem se zúčastnil. Myslím, že to bylo letos počtvrté pro mě, kdy jsem jel na tomto krásném okruhu. Musím říct, že jsem byl dost vyhecovaný, až jsem se o sebe bál, protože i když jsme nejslabší třída, tak zatáčky projíždíme asi nejrychleji a kde se padá? V zatáčkách, takže jsem letos měl opravdu strach, ale vše dopadlo úplně fantasticky jako každý rok si zadám nějaký cíl, což letos bylo umístění do top ten a překonat znovu svůj osobáček a splnilo se mi obojí, takže v závodě 7. místo a čas také super. Jinak máš pravdu pojede se ještě u nás v Hořicích TT, ale ne s naší třídou, takže půjdu na trať maximálně jako host.
Takže asi máš nejraději Hořice, když jsi domácí, jaký jiný okruh máš v oblibě a třeba jaký nemáš rád, nebo ti nesedí? 
  Jistě, Hořice určitě patří k těm top!!! Co se týká převýšení trati, zatáček, atmosféra, není tomu co vytknout. Má to dlouhodobou tradici, jestli se nepletu, byl to letos 55. ročník. Jinak asi nemám žádný okruh, který bych měl vyloženě nerad. Spíše Dymokury jsou takové nezáživné a Jičín, ale atmosféra je všude příjemná. Jde o to, že Jičín je trojúhelník, který má, jestli dobře počítám, tři zatáčky a Dymokury čtyři pravé a jednu levou. Každé závody mají něco do sebe. Ještě k těm dobrým okruhům patří Radvanice-Ostrava, o kterém se říká malé Hořice, taky hezký okruh. A Brno, i když je to autodrom, tak je super na trénování a zkoušení svých osobních hranic bez většího rizika. 
Myslím, že jsme toho probrali dost, ale zapomněl jsem se tě zeptat, jak jsi vlastně začal se závody na motorkách? A co nějaký sponzor, bez kterých je závodění opravdu o hodně těžší. 
  Už když jsem byl malý capart, můj starší bratr měl vždy nějakou motorku. Bral si mě kolikrát za řidítka svého stroje a musel jsem aspoň přidávat plyn, protože na páčky jsem ani nedosáhl. Když mi bylo cca 8 let dostal jsem od bratra minibike Blatu, s kterou jsme chodili trénovat na různé plochy ale k závodům jsem se nedostal. Potom přišli různé fichtli, pak 125ccm – 750ccm - 1000ccm až jsem zase přičichl k voňavé 125ccm, na které jsem nejvíce najezdil v mém mladí a řekl jsem si, že začnu jezdit závody.
  Každý začátek je dosti nákladný a těžký, vše si člověk na začátku sponzoruje sám a nějaká ta koruna od rodiny, která to nerada vidí, že jejich syn závodí, ale nikdy mi nic nezakázali. Postupem času, kdy začala být nějaká jezdecká výkonnost a progrese z umístění, se mě ujal kamarád mého bratra, který mě začal finančně pomáhat a shánět peníze na startovné, dopravu, techniku atd. K tomu můj mechanik, který mě pomáhá na každé závody připravit motorku, zajistil u sebe v práci také sponzora. Takže loňská sezóna byla i docela finančně zajištěná. Tímto tedy musím poděkovat Mikimu, Truhlářství Mikas Milovice a firmě Te-spol FM s.r.o. Jaroměř. Díky 
No a já poděkuji tobě za rozhovor a snad si výstavu užiješ, díky.
Taky děkuji. :)
Stránky na Facebooku - https://www.facebook.com/pavelhabahabrda97/
Stránka na Youtube - https://www.youtube.com/user/biiagi/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
 
    
 

Mediální partneři

 

Sponzoři


Kontakt

Jiří Chalupný Pajny@seznam.cz