Rozhovor s Jakubem Gangurem ze Swift Racing Teamu Náchod

 
 
My se Kubo moc neznáme, takže se tě zeptám, jak dlouho závodíš. 
  Závodím v podstatě už od střední školy, takže už tomu bude sedm let.
S jakým autem a kde jsi začínal?
  Tak úplné začátky, ještě než jsem postavil svoje dosavadní auto Suzuki Swift GTi, tak bylo vypůjčené Renault Clio v Hradci králové na Czechringu, kde jsem s tím jezdil RTC CUP pod vedením Martina Kučery. Začlo to obyčejnou 1.4 a pak byla i možnost vypůjčit si 1.8 Williams a to nebylo vůbec špatné. Přes zimu jsme s teamovým kolegou Lukášem Cvejnem jezdili v polské Kudowa Zdroj tzv. Sliszgavku rajdovu, na to jsme měli upraveného litrového Swifta, spíš jen takový sranda závod, no a pak se dostavěl ostrý Swift GTi a začalo se jezdit trochu na úrovni.
Takže přivezeš ukázat Suzuki Swift 1.3 GTi, jsi spokojený teď s ním, nebo co by jsi chtěl zlepšit?
  Ano, rozhodně to rád dovezu ukázat, svoji MK3 společně s teamem, s kluky Cvejnovými, kteří jezdí se Suzuki Swift GTi MK1. Co se týče spokojenosti s vozem tak rozhodně spokojenost je, podle mě i spousty cizích názorů se konkrétně u těchto swiftů jedná o bezkonkurenčních vozech, co se týče poměr obsah/váha/výkon. Je to lehoučké a celkem hbité auto na to že je to jen 1,3 obsah. Dokáže se držet bez problémů i silnější konkurence, nicméně samozřejmě vylepšovat se dá vždy něco a rád bych do budoucna úpravy, jako usadit na motor karburátory, sekvenční převodovku a tak dále ale to je zatím pouze plán až na to jednou budou finanční prostředky navíc.
Jezdíš závody bez licence, na kolik peněz tě třeba vyjde jeden závodní víkend?
  Je to tak, zatím bez licence a když se podíváme třeba na klasický závodní víkend Závodů do vrchu v EDDA CUPU, tak když do toho člověk započítá startovné, pojištění, dopravu, propálený benzín na trati apod., tak suma sumárum nějakých 5 - 6 tis. za víkend, když člověk nepočítá pneumatiky a co se zničí na autě. Do budoucna bych rád republikové tratě jako jsou například ústecká 21, ECCE HOMO, apod., tam už se to pohybuje také v jiných částkách, takže uvidíme časem pokud se naskytne nějaký sponzoring, protože tam se už jen startovné pohybuje kolem šesti tisíc. V této době pracuji na hledání spolupráce s nějakou firmou či osobou, rád bych se samozřejmě posunul zas o kousek dál.
Neláká tě zkusit třeba rallye, zase trochu něco jiného?
  Určitě láká, v současné době jsem v kontaktu s Panem Jiřím Procházkou, který pořádá podniky jako Rallye Orlické hory, Rallye Sudety apod. a už párkrát proběhlo popíchnutí kdy se objevím na startu. Uvidíme do budoucna jak se bude dařit, ale rozhodně to v plánu je taky. Jsou to další zkušenosti a člověk se učí neustále. Záleží hlavně zase a opět na finanční stránce a sponzorech, aby jsme se mohli svést, když už tak celý pohár. Takže určitě tato myšlenka na Rallye tu létá taky.
Co přítelkyně, nebojí se o tebe moc, nerozmlouvá ti závodění?
  Tak z této strany si já určitě nemohu stěžovat. Doprovází mě i se svojí malou dcerkou na závody, obě fandí i pomáhají v depu, takže z mé strany nemám žádnou výtku. Jako každá správná přítelkyně / manželka se samozřejmě bojí, ale doufám že mi i věří, ale je to motorsport a může se stát cokoliv, od ťukance až po nejhorší, to k tomu bohužel patří a člověk za volant vždy usedá s rizikem že se něco může stát, přece jen to jsou závody a ne výletní projížďka, ale zatím se nikdy nic vážného nestalo, zaplať pán bůh, takže snad to i takto bez velkých karambolů zůstane i nadále.
Nevím kolik tratí a kde jsi jel, ale můžeš určitě prozradit tvoji oblíbenou trať.
  Velice oblíbená trať je Vrchlabí-Benecko, je to velmi rychlá trať v krásném prostředí, kde jsou opravdu hezká divácká místa, takže je všude spousta fanoušků. Letos poprvé jsem jel v Praze na Zbraslavi a musím uznat, že z prvu jen z videí, jsem se tam moc netěšil, nicméně po prvním tréninku jsem změnil názor, protože je to také jedna z celkem rychlých tratí, kde letíte uzoučkou cestou pod plným plynem z jedné strany skála a z druhé svodidla a sráz dolů takže asi tyto dvě tratě prozatím.
Máš auto v barvách sponzora OLVAN, je spokojený, jsou úspěchy? Pochlub se.
  Je to tak, OLVAN je přátelská firma, se kterou spolupracuji už nějaký čas. Jestli jsou spokojeni ... já doufám že ano, snažím se jezdit jak nejlépe umím a tudíž firmě OLVAN dělat i slušnou reklamu a propagaci jak už na závodech, tak i například na Rallyshow odkud jsem si teď dovezl tři poháry z Texaco Finále Mistrů a GPD CUPU všechno 3. místo, dále 1. místo ze sprint slalomu RTC a 2. místo ve Sprint rally na Czechringu atd., takže já doufám že firma OLVAN a tudíš i majitel Jakub Vančák a celá jeho rodina jsou spokojeni a snažím se jim dělat dobré jméno Firmy výměnou za jejich pomoc a podporu, za kterou jim MOC DĚKUJI.
Tak doufám, že nějaké ty poháry přivezeš sebou na výstavu, děkuju a budu se těšit.
Určitě něco pobereme a ukážeme. Taky se těšíme. 
 
Foto a více info o Swift Racing Team Náchod na jejich Facebooku.
 
My se Kubo moc neznáme, takže se tě zeptám, jak dlouho závodíš. 
  Závodím v podstatě už od střední školy, takže už tomu bude sedm let.
S jakým autem a kde jsi začínal?
  Tak úplné začátky, ještě než jsem postavil svoje dosavadní auto Suzuki Swift GTi, tak bylo vypůjčené Renault Clio v Hradci králové na Czechringu, kde jsem s tím jezdil RTC CUP pod vedením Martina Kučery. Začlo to obyčejnou 1.4 a pak byla i možnost vypůjčit si 1.8 Williams a to nebylo vůbec špatné. Přes zimu jsme s teamovým kolegou Lukášem Cvejnem jezdili v polské Kudowa Zdroj tzv. Sliszgavku rajdovu, na to jsme měli upraveného litrového Swifta, spíš jen takový sranda závod, no a pak se dostavěl ostrý Swift GTi a začalo se jezdit trochu na úrovni.
Takže přivezeš ukázat Suzuki Swift 1.3 GTi, jsi spokojený teď s ním, nebo co by jsi chtěl zlepšit?
  Ano, rozhodně to rád dovezu ukázat, svoji MK3 společně s teamem, s kluky Cvejnovými, kteří jezdí se Suzuki Swift GTi MK1. Co se týče spokojenosti s vozem tak rozhodně spokojenost je, podle mě i spousty cizích názorů se konkrétně u těchto swiftů jedná o bezkonkurenčních vozech, co se týče poměr obsah/váha/výkon. Je to lehoučké a celkem hbité auto na to že je to jen 1,3 obsah. Dokáže se držet bez problémů i silnější konkurence, nicméně samozřejmě vylepšovat se dá vždy něco a rád bych do budoucna úpravy, jako usadit na motor karburátory, sekvenční převodovku a tak dále ale to je zatím pouze plán až na to jednou budou finanční prostředky navíc.
Jezdíš závody bez licence, na kolik peněz tě třeba vyjde jeden závodní víkend?
  Je to tak, zatím bez licence a když se podíváme třeba na klasický závodní víkend Závodů do vrchu v EDDA CUPU, tak když do toho člověk započítá startovné, pojištění, dopravu, propálený benzín na trati apod., tak suma sumárum nějakých 5 - 6 tis. za víkend, když člověk nepočítá pneumatiky a co se zničí na autě. Do budoucna bych rád republikové tratě jako jsou například ústecká 21, ECCE HOMO, apod., tam už se to pohybuje také v jiných částkách, takže uvidíme časem pokud se naskytne nějaký sponzoring, protože tam se už jen startovné pohybuje kolem šesti tisíc. V této době pracuji na hledání spolupráce s nějakou firmou či osobou, rád bych se samozřejmě posunul zas o kousek dál.
Neláká tě zkusit třeba rallye, zase trochu něco jiného?
  Určitě láká, v současné době jsem v kontaktu s Panem Jiřím Procházkou, který pořádá podniky jako Rallye Orlické hory, Rallye Sudety apod. a už párkrát proběhlo popíchnutí kdy se objevím na startu. Uvidíme do budoucna jak se bude dařit, ale rozhodně to v plánu je taky. Jsou to další zkušenosti a člověk se učí neustále. Záleží hlavně zase a opět na finanční stránce a sponzorech, aby jsme se mohli svést, když už tak celý pohár. Takže určitě tato myšlenka na Rallye tu létá taky.
Co přítelkyně, nebojí se o tebe moc, nerozmlouvá ti závodění?
  Tak z této strany si já určitě nemohu stěžovat. Doprovází mě i se svojí malou dcerkou na závody, obě fandí i pomáhají v depu, takže z mé strany nemám žádnou výtku. Jako každá správná přítelkyně / manželka se samozřejmě bojí, ale doufám že mi i věří, ale je to motorsport a může se stát cokoliv, od ťukance až po nejhorší, to k tomu bohužel patří a člověk za volant vždy usedá s rizikem že se něco může stát, přece jen to jsou závody a ne výletní projížďka, ale zatím se nikdy nic vážného nestalo, zaplať pán bůh, takže snad to i takto bez velkých karambolů zůstane i nadále.
Nevím kolik tratí a kde jsi jel, ale můžeš určitě prozradit tvoji oblíbenou trať.
  Velice oblíbená trať je Vrchlabí-Benecko, je to velmi rychlá trať v krásném prostředí, kde jsou opravdu hezká divácká místa, takže je všude spousta fanoušků. Letos poprvé jsem jel v Praze na Zbraslavi a musím uznat, že z prvu jen z videí, jsem se tam moc netěšil, nicméně po prvním tréninku jsem změnil názor, protože je to také jedna z celkem rychlých tratí, kde letíte uzoučkou cestou pod plným plynem z jedné strany skála a z druhé svodidla a sráz dolů takže asi tyto dvě tratě prozatím.
Máš auto v barvách sponzora OLVAN, je spokojený, jsou úspěchy? Pochlub se.
Je to tak, OLVAN je přátelská firma, se kterou spolupracuji už nějaký čas. Jestli jsou spokojeni ... já doufám že ano, snažím se jezdit jak nejlépe umím a tudíž firmě OLVAN dělat i slušnou reklamu a propagaci jak už na závodech, tak i například na Rallyshow odkud jsem si teď dovezl tři poháry z Texaco Finále Mistrů a GPD CUPU všechno 3.tí místa, dále 1. místo ze sprint slalomu RTC a 2. místo ve Sprint rally na Czechringu atd. takže já doufám že firma OLVAN a tudíš i majitel Jakub Vančák a celá jeho rodina jsou spokojeni a snažím se jim dělat dobré jméno Firmy výměnou za jejich pomoc a podporu za kterou jim MOC DĚKUJI 
Tak doufám, že nějaké ty poháry přivezeš sebou na výstavu, děkuju a budu se těšit.
Určitě něco pobereme a ukážeme. Taky se těšíme. 
 
   

Mediální partneři

Sponzoři


Kontakt

Jiří Chalupný Pajny@seznam.cz