Rozhovor s Lukášem Cvejnem ze Swift Racing Teamu Náchod

 
 
Ahoj Lukáši, na naší výstavu přivezete s otcem staršího Swifta, co tvůj, slyšel jsem, že se nějak nezadařilo? 
Ahoj, ano bohužel vloni jsem svého Swifta měl kompletně připraveného na sezonu, ale při ježdění v rámci AutoKelly show při jedné z jízd praskla hadice od přívodu benzínu, který tekl na rozpálený výfuk a auto začalo hořet. Naštěstí to odnesla hlavně elektrika, část motoru, veškeré hadice a několik věcí v interiéru. Útěk z hořícího auta byla zkušenost, kterou nepřeji nikomu. Auto stále není opravené, proto mě táta nabídl odjet zbytek loňské sezony a letošní sezonu závodů do vrchu s jeho Swiftem 1. generace. 
A co otec, jezdí taky, nebo se jen dívá teď? 
Aktuálně se sveze několik závodů v rámci podniku EDDA Cup, některé závody jako tento víkend při MČR Ústecká 21 byl jako mechanik, auto kompletně připravil a celý víkend se o něj staral, za což mu velmi děkuji. 
Takže jak to asi chápu, závodit začal otec a ty jsi postižený benzínem po něm? Jak dlouho závodíš?
Ano přesně tak, v patnácti letech jsme měli možnost nahlédnout do tajů tohoto krásného sportu a chytlo nás to natolik, že jsme chtěli začít stavět Škodu Favorit Pick-up v okruhové úpravě, ale úplnou náhodou nám byl nabídnut Swift již s rámem, závodní sedačkou a pásy a po krátkém váhání auto hned odkoupili. Otec začal auto přestavovat, upravovat a připravovat na několik závodů v sezoně, dařilo se hned od začátku, kdy v první tréninkové jízdě se roztrhala spojka. Začínal amatérské závody do vrchu. Další rok jsem dostal možnost auto pomalinku zkoušet a učit se řídit. Poprvé na startu jsem stál o rok později na stejném závodě, kde poprvé startoval otec. Prvních několik závodů bylo pro mě spíše výletních ale v půlce sezony jsem hned 2x stanul na stupních vítězů a to na domácím závodě v Hronově a to 3. místo ve skupině Junior a 3. místo ve skupině sériových aut do 1400ccm. Od té doby se nám výsledky celkem zlepšují. 
A teď jezdíš jaké závody, co takhle sleduji Zuzku Horákovou, jezdí amatérské závody do vrchu, ale vypadá, že konkurence a prostě tyto závody jsou na vysoké úrovni.
Stále jezdíme Edda cup, což začínalo jako amatérské závodění pro auta bez bezpečnostního rámu, sedaček, pásů. Kdokoliv mohl sednout téměř do jakéhokoliv auta a jít si o víkendu zazávodit. Dnes je to už ale jinak. Auta podléhají přísným pravidlům, stejně jako vybavení jezdce, což je dobře, jelikož většina tratí jsou náročné, nebezpečné a mnohdy i dost rychlé i pro naše malá autíčka. Tento pohár je dle mého na velmi vysoké úrovni. Konkurence je v naší kategorii i mimo ni opravdu náročná, mnohdy se proháníme po trati o pouhé centimetry. Rozhodují tisíciny vteřiny, takže si člověk s každou maličkou chybičkou na trati pokazí umístění a nebo musí zajet poté ještě lepší čas aby si předchozí chybu vylepšil. 
Jak vypadá tvůj čas před závody, nemluvím o přípravě auta, ale přípravě tebe, závod se jede sobota neděle, kdy se začíná dít něco doma, kdy odjíždíte a tak?
Příprava začíná většinou v úterý, nebo ve středu, kdy vše sbalíme, připravíme k odjezdu. Moje osobní příprava začíná většinou ve čtvrtek, kdy začínám mít nervy, strach a obavy jak závody dopadnou . V pátek odjíždíme, na místě proběhne technická a administrativní přejímka a poté si dáme jedno orosené pivko a nervově se připravujeme na závod. Nejčastěji jsou závody celovíkendové, kdy se dopoledne jedou 2 tréninkové jízdy a odpoledne 2 ostré závodní. Můj stres a nervozita opadá po 1. tréninkové jízdě, kdy už vím co mám od auta a tratě očekávat. 
Prozradíš nám tedy tvůj nejlepší výsledek dosavadní kariéry a chceš se ještě někam posunout, myslím třeba jet celé MČR, nebo změna k výkonnějšímu autu?
Největší úspěch bylo celkové 2. místo za sezonu 2016 ve skupině SE-1400 a za dobrý výsledek mohu považovat 1. místo při MČR při Ústecké 21. Letos bojuji o 1. místo v celé sezoně Edda cupu, ale není to lehký boj, díky velmi dobrým jezdcům v naší silně obsazené skupině. Mým snem je, svézt se nějaký závod v rámci Mistrovství Evropy. Výkonnější auto by bylo určitě zajímavější, uvažuji do daleké budoucnosti opět o novějším Suzuki Swift nebo Ignis v úpravě S1600 opět pro závody do vrchu. 
Tak já ti děkuju za rozhovor a popřeju hodně úspěchů.
Já taktéž děkuji a těšíme se na výstavu všech závodních speciálů. 

Ahoj Lukáši, na naší výstavu přivezete s otcem staršího Swifta, co tvůj, slyšel jsem, že se nějak nezadařilo? 

  Ahoj, ano bohužel vloni jsem svého Swifta měl kompletně připraveného na sezonu, ale při ježdění v rámci AutoKelly show při jedné z jízd praskla hadice od přívodu benzínu, který tekl na rozpálený výfuk a auto začalo hořet. Naštěstí to odnesla hlavně elektrika, část motoru, veškeré hadice a několik věcí v interiéru. Útěk z hořícího auta byla zkušenost, kterou nepřeji nikomu. Auto stále není opravené, proto mě táta nabídl odjet zbytek loňské sezony a letošní sezonu závodů do vrchu s jeho Swiftem 1. generace. 

A co otec, jezdí taky, nebo se jen dívá teď? 

 Aktuálně se sveze několik závodů v rámci podniku EDDA Cup, některé závody jako tento víkend při MČR Ústecká 21 byl jako mechanik, auto kompletně připravil a celý víkend se o něj staral, za což mu velmi děkuji. 

Takže jak to asi chápu, závodit začal otec a ty jsi postižený benzínem po něm? Jak dlouho závodíš?

   Ano přesně tak, v patnácti letech jsme měli možnost nahlédnout do tajů tohoto krásného sportu a chytlo nás to natolik, že jsme chtěli začít stavět Škodu Favorit Pick-up v okruhové úpravě, ale úplnou náhodou nám byl nabídnut Swift již s rámem, závodní sedačkou a pásy a po krátkém váhání auto hned odkoupili. Otec začal auto přestavovat, upravovat a připravovat na několik závodů v sezoně, dařilo se hned od začátku, kdy v první tréninkové jízdě se roztrhala spojka. Začínal amatérské závody do vrchu. Další rok jsem dostal možnost auto pomalinku zkoušet a učit se řídit. Poprvé na startu jsem stál o rok později na stejném závodě, kde poprvé startoval otec. Prvních několik závodů bylo pro mě spíše výletních ale v půlce sezony jsem hned 2x stanul na stupních vítězů a to na domácím závodě v Hronově a to 3. místo ve skupině Junior a 3. místo ve skupině sériových aut do 1400ccm. Od té doby se nám výsledky celkem zlepšují. 

A teď jezdíš jaké závody, co takhle sleduji Zuzku Horákovou, jezdí amatérské závody do vrchu, ale vypadá, že konkurence a prostě tyto závody jsou na vysoké úrovni.

  Stále jezdíme Edda cup, což začínalo jako amatérské závodění pro auta bez bezpečnostního rámu, sedaček, pásů. Kdokoliv mohl sednout téměř do jakéhokoliv auta a jít si o víkendu zazávodit. Dnes je to už ale jinak. Auta podléhají přísným pravidlům, stejně jako vybavení jezdce, což je dobře, jelikož většina tratí jsou náročné, nebezpečné a mnohdy i dost rychlé i pro naše malá autíčka. Tento pohár je dle mého na velmi vysoké úrovni. Konkurence je v naší kategorii i mimo ni opravdu náročná, mnohdy se proháníme po trati o pouhé centimetry. Rozhodují tisíciny vteřiny, takže si člověk s každou maličkou chybičkou na trati pokazí umístění a nebo musí zajet poté ještě lepší čas aby si předchozí chybu vylepšil. 

Jak vypadá tvůj čas před závody, nemluvím o přípravě auta, ale přípravě tebe, závod se jede sobota neděle, kdy se začíná dít něco doma, kdy odjíždíte a tak?

  Příprava začíná většinou v úterý, nebo ve středu, kdy vše sbalíme, připravíme k odjezdu. Moje osobní příprava začíná většinou ve čtvrtek, kdy začínám mít nervy, strach a obavy jak závody dopadnou . V pátek odjíždíme, na místě proběhne technická a administrativní přejímka a poté si dáme jedno orosené pivko a nervově se připravujeme na závod. Nejčastěji jsou závody celovíkendové, kdy se dopoledne jedou 2 tréninkové jízdy a odpoledne 2 ostré závodní. Můj stres a nervozita opadá po 1. tréninkové jízdě, kdy už vím co mám od auta a tratě očekávat. 

Prozradíš nám tedy tvůj nejlepší výsledek dosavadní kariéry a chceš se ještě někam posunout, myslím třeba jet celé MČR, nebo změna k výkonnějšímu autu?

  Největší úspěch bylo celkové 2. místo za sezonu 2016 ve skupině SE-1400 a za dobrý výsledek mohu považovat 1. místo při MČR při Ústecké 21. Letos bojuji o 1. místo v celé sezoně Edda cupu, ale není to lehký boj, díky velmi dobrým jezdcům v naší silně obsazené skupině. Mým snem je, svézt se nějaký závod v rámci Mistrovství Evropy. Výkonnější auto by bylo určitě zajímavější, uvažuji do daleké budoucnosti opět o novějším Suzuki Swift nebo Ignis v úpravě S1600 opět pro závody do vrchu. 

Tak já ti děkuju za rozhovor a popřeju hodně úspěchů.

  Já taktéž děkuji a těšíme se na výstavu všech závodních speciálů. 

 

Foto a více info o Swift Racing Team Náchod na jejich Facebooku.